Αντιδρά η Σύγκλητος του Πολυτεχνείου Κρήτης

Έκτακτη κοινή συνεδρίαση Συγκλήτου και Συμβουλίου του Πολυτεχνείου Κρήτης πραγματοποιήθηκε, το Σάββατο στην Πολυτεχνειούπολη ανακοίνωσε με βάση τις εργαστηριακές υποδομές του, τον αριθμό τωνκαθηγητών και εργαστηριακού προσωπικού, τις χωρητικότητες των αιθουσώνδιδασκαλίας του και τη συνεχώς μειούμενη χρηματοδότηση, αδυνατεί ναυποδεχθεί τον αριθμό φοιτητών που προγραμμάτισε το Υπουργείο. Αυξάνοντας τον αριθμό των εισακτέων χωρίς να εξετάσει τις προϋποθέσεις για την ουσιαστική φοίτησή τους, ο Υπουργός Παιδείας.

Συγκεκριμένα το ψήφισμα έχει ως εξής:

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αγνοώντας τις τεκμηριωμένες αποφάσεις της Συγκλήτου του Πολυτεχνείου Κρήτης και αποκλείοντας κάθε μορφής επικοινωνία, προέβη σε αύξηση του αριθμού εισακτέων του Πολυτεχνείου Κρήτης για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 κατά 30%. Η αύξηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της περσινής αύξησης κατά 24%, με αποτέλεσμα στις 5 Σχολές του Πολυτεχνείου Κρήτης να προγραμματίζεται η εισαγωγή 825 νέων φοιτητών. Σε σχέση με το 2008, το Πολυτεχνείο Κρήτης καλείται να υποδεχθεί 65% περισσότερους εισακτέους, όταν ο προϋπολογισμός του έχει μειωθεί κατά 60%, ενώ ο αριθμός καθηγητών και εργαστηριακού προσωπικού μειώνεται. Ειδικά για το Πολυτεχνείο Κρήτης, ο αριθμός των εισακτέων δεν πρόκειται να μειωθεί λόγω μεταγραφών.


Η απόφαση του Υπουργείου για τον αριθμό των εισακτέων είναι ατεκμηρίωτη,αναιτιολόγητη και δεν μπορεί να βασιστεί σε κανένα ορθολογικό κριτήριο.Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι 5 αντίστοιχες Σχολές του Εθνικού ΜετσόβιουΠολυτεχνείου θα υποδεχθούν το 2014-2015 775 νέους φοιτητές, όταν ο αριθμόςτων καθηγητών στις Σχολές αυτές του ΕΜΠ είναι τριπλάσιος από τον αριθμότων καθηγητών του Πολυτεχνείου Κρήτης, το κόστος ανά φοιτητή είναιδιπλάσιο στο ΕΜΠ από το Πολυτεχνείο Κρήτης και ο προϋπολογισμόςλειτουργικών δαπανών του ΕΜΠ πολλαπλάσιος από αυτόν του ΠολυτεχνείουΚρήτης. Αντίστοιχες αυξήσεις έχουν και τα υπόλοιπα περιφερειακά ιδρύματα,υποδηλώνοντας έτσι την πρόθεση του Υπουργείου να τα μετατρέψει σεεκπαιδευτήρια και εξεταστικά κέντρα, υποβαθμίζοντάς τα ως πανεπιστήμια.

Το Ίδρυμα, με βάση τις εργαστηριακές υποδομές του, τον αριθμό τωνκαθηγητών και εργαστηριακού προσωπικού, τις χωρητικότητες των αιθουσώνδιδασκαλίας του και τη συνεχώς μειούμενη χρηματοδότηση, αδυνατεί ναυποδεχθεί τον αριθμό φοιτητών που προγραμμάτισε το Υπουργείο. Αυξάνοντας τον αριθμό των εισακτέων χωρίς να εξετάσει τις προϋποθέσεις για την ουσιαστική φοίτησή τους, ο Υπουργός Παιδείας:

1) Αποπροσανατολίζει τους νέους και τις οικογένειές τους, καθώς τουςυπόσχεται σπουδές, ενώ στην πραγματικότητα κάποιοι από εκείνους δε θαέχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα λόγω έλλειψηςχώρου, υποδομών και προσωπικού.

2) Φέρνει τα Πανεπιστήμια στα όριά τους: (α) το διδακτικό προσωπικό,υποχρεωμένο να απασχολείται για τη διδασκαλία επιπλέον τμημάτωνδιδασκαλίας, δεν μπορεί να προσφέρει όλα τα μαθήματα του προγράμματος

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr