Η κρίσιμη αλυσίδα της ειδικής εκπαίδευσης: «Αξιολόγηση, λήψη διδακτικών αποφάσεων, αποτελεσματικές παρεμβάσεις»

Η κρίσιμη αλυσίδα της ειδικής εκπαίδευσης: «Αξιολόγηση, λήψη διδακτικών αποφάσεων, αποτελεσματικές παρεμβάσεις»

Η διδασκαλία και η παρέμβαση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι σίγουρα ένα απαιτητικό και δύσκολο έργο. Η μοναδικότητα των παιδιών και η πολυπλοκότητα των δυσκολιών τους είναι τέτοια, που οι εκπαιδευτικοί κάθε φορά πρέπει να εξαντλούν τη δημιουργικότητά τους για να δομούν την κατάλληλη παρέμβαση. Πόσο μάλλον, όταν αυτή γίνεται στα πλαίσια της γενικής τάξης από εκπαιδευτικούς που έχουν να διαχειριστούν 20 με 25 ακόμα παιδιά.

Πολλές φορές αναδεικνύεται η ανάγκη ύπαρξης μιας «πεπατημένης», που θα ακολουθήσουμε και θα μας οδηγήσει με ασφάλεια στα επιθυμητά αποτελέσματα. Όμως το κάθε παιδί είναι μοναδικό! Και ο αγώνας για την αποτελεσματική διδασκαλία και υποστήριξή του καθημερινός και αδιάλειπτος! Η έλλειψη αυτού του «μονοπατιού» δημιουργεί συνθήκες μεγάλου εργασιακού φόρτου και άγχους που πολλές φορές μετατρέπεται σε εύκολες λύσεις «ό,τι βρω, ό,τι μου δώσει η συνάδελφος».


Η αλυσίδα «Αξιολόγηση, λήψη διδακτικών αποφάσεων, αποτελεσματικές παρεμβάσεις» είναι αδιαπραγμάτευτη. Πρώτος και κρίσιμος κρίκος αυτής της αλυσίδας είναι η αξιολόγηση, στόχος της οποίας είναι να συγκεντρώνει πληροφορίες τις οποίες ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να τις συνθέσει, να τις ερμηνεύσει και να καταλήξει σε αποφάσεις που θα τον βοηθήσουν να  κουμπώσει τον επόμενο σημαντικό κρίκο: τη λήψη των κρίσιμων αποφάσεων για τον σχεδιασμό παρέμβασης.

Η αποτελεσματική παρέμβαση βασίζεται στην αξιολόγηση και στην επιλογή των κατάλληλων διδακτικών στόχων. Είναι προσανατολισμένη στα βασικά ελλείμματα και όχι στις διάφορες ενδείξεις δυσκολιών. Στην επιτυχημένη παρέμβαση οι εκπαιδευτικοί βασίζονται στις δυνατότητες του μαθητή με σκοπό να εξοβελίσουν τις αδυναμίες του και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια οφείλουν να χαρακτηρίζονται από συνέπεια και σταθερότητα.

Οι ειδικοί παιδαγωγοί έχουν ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο, το οποίο χρειάζεται συνεχώς να επικαιροποιείται, έτσι έχοντας τα κατάλληλα εργαλεία για την αξιολόγηση και μιας μεγάλης δεξαμενής επιστημονικά τεκμηριωμένου και εμπειρικά λειτουργικού διδακτικού υλικού, μπορούν να κάνουν «θαύματα» προς όφελος των μαθητών τους! Υπάρχουν προγράμματα που προσφέρουν τα εργαλεία αυτά! Δείτε τα στον σύνδεσμο https://tzivinikou.ll-learning.uth.gr/.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr