Έναρξη χειμερινού εξαμήνου στο Παν/μιο Δυτ. Μακεδονίας - ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ

Έναρξη χειμερινού εξαμήνου στο Παν/μιο Δυτ. Μακεδονίας - ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν λόγω της πανδημίας, την ανάγκη για διαρκή προσαρμογή στη ρευστή κατάσταση, τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της ακαδημαϊκής κοινότητας και, κυρίως, τη διασφάλιση της υγείας τόσο των φοιτητών όσο και όλων των εργαζομένων σ’ αυτό, έχει ως κύριο μέλημά του την ουσιαστική και αποτελεσματική συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Κατά το Χειμερινό Εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ο κύριος όγκος των μαθημάτων θα διεξαχθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο της σύγχρονης τεχνολογίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η δυνατότητα παρακολούθησης και συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία του συνόλου των φοιτητών. Επίσης, θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μην υπάρχει κανενός είδους «αποκλεισμός» φοιτητή/ριας από την εκπαιδευτική διαδικασία για τεχνικούς λόγους.


  • Την ενημερωτική σελίδα των φοιτητών του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας μπορείτε να την δείτε εδώ.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων με σχετικές ενδείξεις για τη δια ζώσης ή την εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα κάθε Τμήματος. Αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους διαθέσιμους πόρους (ανθρώπινους και υλικούς) γίνεται προσπάθεια να προσφερθεί ο μεγαλύτερο δυνατός αριθμός μαθημάτων δια ζώσης, υπό τη σαφή προϋπόθεση της τήρησης των όρων υγιεινής και ασφάλειας για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.

Ως εκ τούτου και προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των δια ζώσης μαθημάτων, οι φοιτητές/ριες θα πρέπει:

  • Να εισέρχονται στους χώρους του Πανεπιστημίου κάνοντας χρήση μάσκας και να τη χρησιμοποιούν καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους σ’ αυτούς.
  • Να τηρούν κοινωνικές αποστάσεις.
  • Να μην παραμένουν στους χώρους του Πανεπιστημίου πριν και μετά τη λήξη μαθημάτων.
  • Να αποφεύγουν τις συναθροίσεις στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Πανεπιστημίου.
  • Να απέχουν από τα διά ζώσης μαθήματα σε περίπτωση που εκδηλώσουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με Covid-19.
  • Να μην ανταλλάσουν μεταξύ τους αντικείμενα (στυλό, μολύβια, σημειώσεις κλπ.)
  • Να κάνουν χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος, που διατίθεται στους χώρους του Πανεπιστημίου.
  • Να φροντίζουν για την απολύμανση και καθαρισμό της επιφάνειας που χρησιμοποιούν (πληκτρολόγιο, έδρανο κλπ).
  • Να καλλιεργήσουν την έννοια της ατομικής ευθύνης ως αξία και στάση ζωής.

Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες περιέχονται αναλύονται παρακάτω:

Υγειονομικό Πρωτόκολλο

Το Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2020-21 εφαρμόζει τα μέτρα αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 όπως ορίζονται στην παρούσα πρόταση.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Οι προτάσεις της επιτροπής του ΠΔΜ βρίσκονται σε συμφωνία με τις γενικότερες αρχές και οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υγείας.

ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

-Η προστασία των ατόμων και η πρόληψη της μετάδοσης του COVID-19.

-Η έγκαιρη ταυτοποίηση των ατόμων που νοσούν ώστε να απομονωθούν και να προφυλάξουν τους υπόλοιπους από μόλυνση και νόσηση.

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Εξειδικευμένα μέτρα

Χρήση μάσκας

Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική για τους φοιτητές, το διδακτικό και λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες εντός όλων των χώρων του Πανεπιστημίου και συγκεκριμένα στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • στις αίθουσες, στα αμφιθέατρα, εργαστήρια και σε όλους τους κλειστούς χώρους όπου παρέχεται κάθε είδους εκπαιδευτικό έργο.
  • στα αναγνωστήρια, στις αίθουσες χρήσης πολυμέσων και στις βιβλιοθήκες.
  • στους εσωτερικούς κλειστούς κοινόχρηστους χώρους.
  • στους κοινόχρηστους χώρους των φοιτητικών εστιών, εστιατορίων και κυλικείων.
  • σε όλους τους εξωτερικούς χώρους του Πανεπιστημίου, όπου παρατηρείται ταυτόχρονη παρουσία υψηλού αριθμού ατόμων.
  • στους εργασιακούς χώρους των διοικητικών υπηρεσιών και κυρίως όπου υπάρχει συναλλαγή με κοινό (π.χ. Γραμματείες, Πρωτόκολλο κ.α.), γραφεία εργαζομένων καθώς και στα γραφεία των ερευνητών, μεταπτυχιακών φοιτητών κλπ.
  • κατά την καθαριότητα των χώρων από το προσωπικό καθαριότητας.

Γενικά μέτρα προστασίας

  • Μέγιστος αριθμός φοιτητών ανά αίθουσα και ώρα διδασκαλίας 30 άτομα, απόσταση τουλάχιστον 1.5m ανά φοιτητή.
  • Κατανομή φοιτητών σε ομάδες 30 ατόμων και διασκόρπιση σε διαφορετικά μαθήματα του εξαμήνου σπουδών, τα οποία διδάσκονται παράλληλα τις ίδιες ώρες.
  • Συχνός και καλός αερισμός όλων των χώρων, απαγόρευση ανταλλαγής αντικειμένων μεταξύ των φοιτητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος πχ στυλό, τετράδια κλπ.
  • Συχνή καθαριότητα των τουαλετών (μετά από κάθε διάλειμμα) και των αιθουσών του Πανεπιστημίου, καθώς και όλων των επιφανειών με ταμπλέτες χλωρίνης διαλυμένες σε νερό (οδηγίες αραίωσης ΕΟΔΥ).
  • Υποχρεωτική χρήση γαντιών από τους φοιτητές/τριες σε όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου. Μετά το πέρας του εργαστηρίου τα γάντια αποβάλλονται στους κάδους απορριμμάτων.
  • Τα σκευάσματα που θα χρησιμοποιηθούν για τις εργασίες απολύμανσης θα είναι εγκεκριμένα για ανάλογη χρήση από τον ΕΟΦ και κατά περίπτωση και από άλλον αρμόδιο φορέα.
  • Η χρήση του εγκεκριμένου σκευάσματος θα πραγματοποιείται ακολουθώντας πιστά την ετικέτα του και το έντυπο με τις οδηγίες ασφαλούς και ορθής χρήσης του (Μaterial Safety Data Sheet), ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα του αλλά και η ασφάλεια για τον χρήστη, τη Δημόσια Υγεία και το περιβάλλον.
  • Η καθαριότητα των αιθουσών διδασκαλίας, των κοινόχρηστων χώρων και των γραφείων του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού θα πρέπει να εντατικοποιηθεί και οι επιφάνειες να καθαρίζονται με διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου NaCIO (χλωρίνης), σε αναλογία όπως ορίζεται από τις κατευθυντήριες οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Κατά τη χρήση τους από το προσωπικό θα λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα Μέτρα Ατομικής Προστασίας. Ο προστατευτικός ατομικός εξοπλισμός περιλαμβάνει:

  • Προστατευτικά γυαλιά
  • Προστατευτική φόρμα, αδιάβροχη, με μακριά μανίκια, μιας χρήσης
  • Γάντια μιας χρήσης
  • Οι συναθροίσεις πολλών ατόμων εντός κλειστών χώρων των Σχολών πρέπει να αποφευχθούν κατά το μέτρο του δυνατού-αρμοδιότητα των εκάστοτε φυλάκων ή θυρωρών.
  • ΟΛΟΙ υποχρεούνται να πλένουν συχνά τα χέρια τους με σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο υγρό καθαρισμού πριν και μετά από κάθε αλληλεπίδραση ή επαφή με δυνητικά μολυσματική πηγή.
  • Πριν την κατανάλωση τροφίμων συνίσταται να εφαρμόζεται υγιεινή των χεριών.
  • Αποφυγή χαιρετισμών μέσω χειραψιών, ασπασμών και εναγκαλισμών σε όλες τις περιπτώσεις.
  • Αναστολή πάσης φύσεως επισκέψεων σχολικών μονάδων στο Ίδρυμα.
  • Κάθε εξωτερικός προμηθευτής/συνεργάτης, που κρίνεται αναγκαίο να εισέλθει στο Ίδρυμα οφείλει να είναι απύρετος, να φοράει μάσκα και γάντια, για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί. – Όπου απαιτείται συνίσταται προσέλευση κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.
  • Ανάρτηση σε όλους τους χώρους ανακοινώσεων σχετικά με τον κορωνοϊό και την αυστηρή τήρηση των κανόνων προστασίας που ορίζει το Ίδρυμα.
  • ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΒΗ ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΑΜΟΝΗ ΣΤΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ- ΔΕ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ. 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ

Γενικές συστάσεις για τον περιορισμό μετάδοσης του ιού:

  • Οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται-σφουγγαρίζονται με απορρυπαντικό γενικής χρήσης.
  • Στις τουαλέτες χρησιμοποιείται διάλυμα χλωρίνης με αραίωση 1:10.
  • Καθαρίζονται οι αίθουσες μετά από κάθε μάθημα με αντισηπτικό επιφανειών.
  • Τα πόμολα των αιθουσών και των υπολοίπων χώρων καθαρίζονται συστηματικά και μετά από κάθε μάθημα.
  • Τακτικός αερισμός των χώρων μετά από κάθε μάθημα.
  • Για τον καθαρισμό των επιφανειών συνίσταται η χρήση πετσετών μιας χρήσης. Διαφορετικά πανάκια που στη συνέχεια απολυμαίνονται με διάλυμα χλωρίνης αραίωση 1:10.
  • Όταν ολοκληρωθεί η καθαριότητα κάθε αίθουσας-χώρου, πετάγονται τα γάντια μιας χρήσης.

Η καθαρίστρια φροντίζει οι τουαλέτες να έχουν πάντα αντισηπτικό, σαπούνι και χειροπετσέτες μιας χρήσης.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Γενικές συστάσεις για τον περιορισμό μετάδοσης του ιού:

  • Καθορισμός ωραρίου εξυπηρέτησης φοιτητών
  • Προσέλευση φοιτητή κατόπιν ραντεβού (π.χ κάθε μισή ώρα) ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας
  • Διευθέτηση φοιτητικών υποθέσεων ηλεκτρονικά (π.χ. e-mail) και τηλεφωνικά
  • Αντισηπτικό διάλυμα στην είσοδο του γραφείου
  • Οριοθέτηση του χώρου με σήμανση (2 μέτρα) από το γραφείο του υπαλλήλου
  • Θυρίδα εξυπηρέτησης φοιτητών

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ COVID-19 ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΧΩΡΟ

Οι προτάσεις της Επιτροπής του ΠΔΜ βρίσκονται σε συμφωνία με τις γενικότερες αρχές και οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υγείας που ισχύουν την παρούσα χρονική στιγμή.

Εξειδικευμένα μέτρα εμφάνισης ΠΙΘΑΝΟΥ περιστατικού COVID-19.

Η παρουσία ατόμου, φοιτητή, Καθηγητή, υπαλλήλου στο χώρο του Πανεπιστημίου με συμπτώματα όπως:

  1. ΠΥΡΕΤΟΣ
  2. ΒΗΧΑΣ
  3. ΠΟΝΟΛΑΙΜΟΣ
  4. ΠΟΝΟΣ ΑΡΘΡΩΣΕΩΝ Οδηγεί στα παρακάτω βήματα:
  • άμεση ενημέρωση του Πρόεδρου της Επιτροπής Διαχείρισης Υγειονομικής Κρίσεως.
  • Το άτομο με τα παραπάνω συμπτώματα μπορεί να ενημερώσει το κοντινότερο άτομο στο χώρο του πανεπιστημίου, π.χ. αν είναι φοιτητής τον Καθηγητή του ή την Γραμματεία του Τμήματος, και στη συνέχεια να ενημερωθεί η Επιτροπή. Η ενημέρωση γίνεται κρατώντας τα μέτρα ασφάλειας όπως απόσταση, μάσκα.
  • Το άτομο με πιθανό κρούσμα απομονώνεται από το χώρο όπου βρίσκεται .
  • Ενημερώνεται ο αρμόδιος του ΕΟΔΥ στην Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας.
  • το άτομο μεταφέρεται στο κοντινότερο νοσοκομείο για τεστ ελέγχου COVID-19, η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΤΟΥ ΕΚΑΒ.
  • Ο χώρος που βρίσκονταν το άτομο, απολυμαίνεται και κρατείται κλειστός για 3 ημέρες.
  • Το άτομο μετά το τεστ μεταβαίνει στην οικία του και δεν επανέρχεται στο Πανεπιστήμιο πριν τα αποτελέσματα της εξέτασης, Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος μπαίνει σε καραντίνα.
  • ξεκινά η ιχνηλάτηση των ατόμων που ήρθε σε επαφή το άτομο με το πιθανό κρούσμα.
  • Τα άτομα που ήρθαν σε επαφή μαζί του οδηγούνται σε τεστ έλεγχου.
  • Μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων παραμένουν στην οικία τους.
  • Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αποφασίζεται η επάνοδος των ατόμων στους χώρους του Πανεπιστημίου ή όχι. 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΕ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΤΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΥΣ 2020-21

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα στην Τοπική Κοινότητα Κοίλων του Δήμου Κοζάνης και στοιχεία επικοινωνίας 2461056200 και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. , συλλέγει και επεξεργάζεται ως υπεύθυνος επεξεργασίας τα προσωπικά δεδομένα που μας παρέχετε για την υπαγωγή σας σε διαδικασία παρακολούθησης μαθημάτων και εργαστηρίων στο χειμερινό εξάμηνο ακαδ. έτους 2020-21 αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό, στο πλαίσιο πρόληψης της διάδοσης του κορωνοϊού σε ομάδες υψηλού κινδύνου νόσησης ή από άτομα που ταξίδεψαν πρόσφατα σε αλλοδαπό κράτος µε εκτεταµένη διάδοση του κορωνοϊού ή από την Κύπρο. Νομική βάση για την επεξεργασία αποτελεί η παράγραφος 2 στοιχείο θ του άρθρου 9 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και η παράγραφος 1 στοιχείο γ του άρθρου 22 του Ν. 4624/2019 (δημόσιο συμφέρον στον τομέα της δημόσιας υγείας). Τα προσωπικά δεδομένα δεν θα διαβιβάζονται σε τρίτους αποδέκτες και θα αποθηκεύονται μέχρι την ολοκλήρωση του χειμερινού εξαμήνου. Έχετε δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα σας, διόρθωσης ανακριβών ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων σας, διαγραφής των δεδομένων αν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ' άλλο τρόπο σε επεξεργασία ή αν αντιτίθεστε στην επεξεργασία εφόσον δεν υπάρχουν επιτακτικοί και νόμιμοι λόγοι για την επεξεργασία, και περιορισμού της επεξεργασίας. Για κάθε ζήτημα σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων σας μπορείτε να απευθύνεστε στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του Πανεπιστημίου Δρ. Διονύσιο Καλογερά, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. . Αν παρ' όλα αυτά θεωρήσετε ότι το ζήτημα που σας αφορά δεν έχει επιλυθεί, διατηρείτε το δικαίωμα να υποβάλετε καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο των ενεργειών του να ανταποκριθεί με επιτυχία στις νέες καθημερινές προκλήσεις και προσπαθώντας να σταθεί δίπλα στους φοιτητές του, προχώρησε επίσης στη σύσταση της δομής ΜΥΦΕΟ (https://myfeo.uowm.gr/), όπου μεταξύ άλλων υπηρεσιών παρέχονται υπηρεσίες ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για το Παν. Δυτ. Μακεδονίας.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr