Υποψήφια Πανελλαδικών: "Πανελλήνιες ή Πανηλίθιες;"

Υποψήφια Πανελλαδικών: "Πανελλήνιες ή Πανηλίθιες;"

Επιστολές Υποψηφίων Πανελλαδικών: Επιστολή υποψήφιας των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 στα «Φοιτητικά Νέα»:

"Ως υποψήφια πανελληνίων θα ήθελα να παραθέσω (με τη σειρά μου) τους προβληματισμούς μου σχετικά με την ασάφεια των φετινών θεμάτων. Αυτή η δύσκολη χρονιά ξεκίνησε με κάποιες προσδοκίες, μεγάλη αγωνία και το άγχος μιας ενδεχόμενης αποτυχίας να με συνοδεύει σε κάθε στιγμή. Πέρασα μια ολόκληρη χρονιά αμφισβητώντας τον εαυτό μου, αν θα μπορέσω να ανταποκριθώ στις πανελλήνιες εξετάσεις. Μέχρι που ήρθαν αυτές οι εξετάσεις, αυτό το «κοσμοϊστορικό» γεγονός για το οποίο όλοι μιλάνε.


Πήγα και έδωσα το πρώτο μάθημα: Έκθεση. Απογοητεύτηκα! Όχι από τα θέματα, αλλά απ’την ασάφεια που τα διέκρινε. ‘’Ο συγγραφέας του κειμένου 1 συνήθιζε να διαβάζει προγραμματισμένα’’, έλεγε η εκφώνηση του Σ/Λ. «Συνήθιζε», χρόνος παρελθοντικός που μας παραπέμπει στην εφηβική ηλικία του συγγραφέα, παρ’όλα αυτά έσπευσαν όλοι (συμπεριλαμβανομένων και των φιλολόγων) και έβαλαν ως αιτιολόγηση το χωρίο που αναφέρεται στο παρόν «Οι ώρες του διαβάσματος είναι διάσπαρτες σε όλη τη διάρκεια της μέρας και της νύχτας…», αγνοώντας τη σύγκριση που γίνεται ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν [Τώρα, περισσότερο από ποτέ, αναζητώ την ουσία της γνώσης], γεγονός που φανερώνει αφενός την ελλιπή κατανόηση του κειμένου που συνεπάγεται κακοποίησης της ελληνικής γλώσσας, αφετέρου δείχνει την αποτυχημένη προσπάθεια της επιτροπής να αποτρέψει την ασάφεια των θεμάτων. Κι αφού λοιπόν το παιδί που έχει κατανοήσει το νόημα του κειμένου καταλήγει να είναι το ‘’αδικημένο’’, ας αναλογιστούμε τα συναισθήματα που μπορεί να βιώνει. Δυστυχώς όμως η ασάφεια των εκφωνήσεων συνεχίστηκε και στα υπόλοιπα μαθήματα: Κοινωνιολογία, Βιολογία, Ιστορία, Φυσική…με τους διαβασμένους μαθητές να καταλήγουν να παίζουν “KINO”, επειδή κάποιοι επέδειξαν ανεύθυνη στάση ως προς τα καθήκοντα τους.

Κι αν ακολουθούνται, όπως λέγεται, από την ΚΕΕ κάποιες προβλεπόμενες διαδικασίες μέχρι να παραδοθούν τα θέματα στους μαθητές, από την Επιτροπή που υποτίθεται έχει γνώση του αντικειμένου, από την Επιτροπή που υποτίθεται πως λύνει τα θέματα πριν τα παραδώσει στους μαθητές και κυρίως απ΄την Επιτροπή που έχει ως στόχο να αποτρέψει τυχόν ασάφειες στα θέματα, στα θέματα που εξετάστηκαν εξονυχιστικά και που περιμέναμε κάθε πρωί μία ώρα μέχρι να μας δοθούν, για να διαπιστώσουμε -εν τέλει- πως το έργο της ΚΕΕ κάθε άλλο παρά επιτυχές ήταν!

Τώρα πια, ύστερα απ’αυτά, μπορώ να πω με σιγουριά πως οι Πανελλήνιες εξετάσεις μόνο σοβαρές εξετάσεις δεν είναι. Ως άτομο, λοιπόν, που πέρασε τη διαδικασία των εξετάσεων, επιζητώ μεγαλύτερο ενδιαφέρον του εκπαιδευτικού συστήματος για τους μαθητές, καθώς και καλύτερο έλεγχο των θεμάτων και επίδειξη υπευθυνότητας και σοβαρότητας απ΄την ΚΕΕ απέναντι στο έργο που αναλαμβάνουν. Κι αν είναι πια αργά να αποκατασταθούν τα πράγματα για μας, ας αντιμετωπιστούν καλύτερα οι επόμενες γενιές…

Γιατί ξέρω πώς είναι να νιώθεις πως έχεις αδικηθεί από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σου και να μην μπορείς να κάνεις τίποτα, παρά μόνο να γράψεις αυτές τις λέξεις που εκφράζουν την απελπισία και τον θυμό, με την ελπίδα πως θα λάβουν τη δέουσα ανταπόκριση."

Σ. Κ.
Οργισμένη υποψήφια πανελλαδικών εξετάσεων

Την ενημερωτική σελίδα όλα τα νέα που αφορούν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 εδώ.

*Τις επιστολές σας μπορείτε να τις στέλνετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2020.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr