Πανελλήνιες 2019: Τα Θέματα του μαθήματος Αγγλικά

Πανελλήνιες 2019: Τα Θέματα του μαθήματος Αγγλικά

Θέματα Λύσεις Πανελλήνιες 2019Συνεχίζονται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019 με τις εξετάσεις των Eιδικών Μαθημάτων για τους υποψηφίους φοιτητές τόσο των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) όσο και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), οι οποίοι έχουν ήδη δηλώσει εξέταση σε ένα ή περισσότερα Ειδικά Μαθήματα, όπου ξεκινούν σήμερα 21 Ιουνίου 2019 με το ειδικό μάθημα των Αγγλικών.

Οι λύσεις των θεμάτων στο μάθημα Αγγλικά θα αναρτηθούν εδώ.


Τα Θέματα του μαθήματος Αγγλικά (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ):

ΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 

ΚΟΙΝΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

21 Ιουνίου 2019

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΕΣ

1. Να απαντήσετε σε όλα τα ερωτήματα στο τετράδιό σας ακολουθώντας την αρίθμηση των θεμάτων ως εξής:

Α1. 1. ...

2. ...

Α2. Να γράψετε μόνο τον αριθμό του ερωτήματος και το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση, π.χ.

4. – A 5. ...

Β1. Να γράψετε μόνο τον αριθμό του ερωτήματος και τη ζητούμενη λέξη.

10. ...

11. ...

Β2. Να γράψετε μόνο τον αριθμό του ερωτήματος και τις ζητούμενες λέξεις.

15. ...

16. ...

Β3. Να αντιστοιχίσετε τον αριθμό με το σωστό γράμμα και να γράψετε μόνο την αντιστοιχία, π.χ.

20. – Α

21. ...

Γ. Να αναπτύξετε το ζητούμενο θέμα στο τετράδιό σας χωρίς να αντιγράψετε την οδηγία- εκφώνηση.

2. Να χρησιμοποιήσετε μόνο μπλε ή μαύρο στυλό διαρκείας και μόνο ανεξίτηλης μελάνης.

Καλή Επιτυχία 

Διάρκεια εξέτασης: Τρεις (3) ώρες

Έναρξη χρόνου εξέτασης: Αμέσως μετά τη διανομή των θεμάτων

Δυνατότητα αποχώρησης: 11:45

Α. Read the text below and respond to tasks A1 and A2.

Psychologists have highlighted empathy’s central place in the bank of social and emotional skills that young people need to develop. Research reveals the significance of these life skills, showing that social and emotional skills are more significant for young people’s academic attainment than their IQ. Our brains are plastic and 98 per cent of us are capable of building our empathy skills at any time in our lives.

Teaching empathy is key because, in doing so, we alert children to ways of modifying their relationships with one another that benefit the whole school community. Anyone who has read to a class a compelling story knows the power of it: stories cast a spell.

The demands of the curriculum mean that focused social and emotional learning is often squeezed, or completely neglected. Using stories as our starting point produces a lighter touch – listeners are drawn in and able to reflect on human behaviour and motives. If we simply lecture children about caring for each other, they won’t engage in the same way. Also, using stories protects the children in the class who are vulnerable: we explore characters in a story, allowing difficult home lives to be held at arm’s length. This is not to say that other approaches to developing greater empathy are of no value, but simply to underline the power of stories in seeding the ground.

Our children are growing up in a society with a major empathy deficit. Hate  crimes are at their highest level since records began and there are growing concerns about the empathy‐draining effects of social media.

If children become more capable in recognising complex emotions, they have a vocabulary for life with which to meet the difficulties they will face and, crucially, we help them to be more aware of the needs of the people around them. Equipping young people with strong empathy skills can be a major engine for social change, because understanding others helps us to become better citizens, partners and workmates. Some 94 per cent of employers say that social and emotional skills are as important in the workplace as academic qualifications, and all frameworks for these skills highlight the importance of relating well to others.

https://www.tes.com/news

(2019)

Για τα θέματα σε μορφή PDF πατήστε ΕΔΩ.

Δείτε εδώ τα θέματα και τις προτεινόμενες απαντήσεις.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr