Πανελλαδικές 2019: Οι οκτώ συστάσεις του Υπουργείου Παιδείας προς τους βαθμολογητές

Πανελλαδικές 2019: Οι οκτώ συστάσεις του Υπουργείου Παιδείας προς τους βαθμολογητές

Πανελλήνιες 2019: Το Υπουργείο Παιδείας κοινοποίησε σήμερα στους βαθμολογητές των γραπτών των Πανελληνίων 2019 ένα έγγραφο με οκτώ βασικές συστάσεις.

Οι Πανελλήνιες ξεκίνησαν σήμερα γα τα ΕΠΑΛ με το μάθημα των Νέων Ελληνικών, μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν και αύριο οι υποψήφιοι των ΓΕΛ. Τα «Φοιτητικά Νέα» θα αναρτήσουν αύριο το πρωί εδώ τα Θέματα και τις Λύσεις του μαθήματος των Νέων Ελληνικών. 


Το έγγραφο με τις βασικές συστάσεις προς τους βαθμολογητές παραδόθηκε σήμερα στα Βαθμολογικά Κέντρα προ της έναρξης των Πανελληνίων εξετάσεων και μοιράστηκε στους βαθμολογητές.

Αυτές είναι οι οκτώ συστάσεις:

1) Είναι απόλυτη ανάγκη ο κάθε βαθμολογητής να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης του.

2) Γι’ αυτό η κρίση του πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τυχόν υποκειμενικά κριτήρια και να διαμορφώνεται με ψυχραιμία, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς εξάρσεις απογοήτευσης ή ενθουσιασμού.

3) Πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι τόσο η αυστηρότητα όσο και η επιείκεια απομακρύνουν από την αντικειμενική αξιολόγηση που είναι ο θεμελιώδης στόχος.

4) Η πλήρης ενημέρωση του βαθμολογητή στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων θεμάτων είναι απαραίτητη για τη σωστή αποτίμηση της απάντησης.

5) Είναι επιβεβλημένο όλοι οι βαθμολογητές να μετέχουν στην πειραματική βαθμολόγηση γραπτών, προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα βαθμολόγησης ή η ανάγκη διευκρινίσεων από την Κεντρική Επιτροπή για την όσο το δυνατόν αντικειμενικοποίηση της κρίσης από όλους.

6) Είναι σαφές και τονίζεται ιδιαίτερα ότι η πειραματική βαθμολόγηση δεν έχει ως στόχο την επίλυση ή ανάδειξη επιστημονικών διαφωνιών αλλά την ομογενοποίηση της κρίσης μετά από την ανταλλαγή προβληματισμών και σύνθεση των απόψεων στα πλαίσια της φρασεολογίας του οικείου διδακτικού βιβλίου και των επιστημονικών απόψεων που διατυπώνονται σ’ αυτό.

7) Είναι αναγκαίο οι βαθμολογητές να έχουν υπόψη τους τις διατάξεις που αναφέρονται στην παραγωγή και επιλογή των θεμάτων, τι ζητείται και πως αξιολογείται το κάθε θέμα ή η ερώτηση.

8) Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.

Το υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει ειδικό «πακέτο» οδηγιών και για τους επιτηρητές που θα βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα όπου διενεργούνται οι Πανελλήνιες 2019.

Οι 10 χρυσοί κανόνες επιτυχίας των υποψηφίων

Πότε μηδενίζεται το γραπτό του εξεταζόμενου

Το πρόγραμμα των πανελλαδικών

Τα μηχανογραφικά

SOS: Αν θέλετε να ενημερώνεστε πρώτοι για τα Θέματα και τις Λύσεις των μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2019, πατήστε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2019.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

 


https://www.foititikanea.gr