Τα «Φοιτητικά Νέα» βρήκαν τον υποψήφιο που συγκέντρωσε το δυσθεώρητο 19.620 μόρια (Συνέντευξη)

Τα «Φοιτητικά Νέα» βρήκαν τον υποψήφιο που συγκέντρωσε το δυσθεώρητο 19.620 μόρια (Συνέντευξη)

Πανελλήνιες 2018Τα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr κατάφεραν να βρουν τον Λεωνίδα Λασκαράτο, τον υποψήφιο που δεν είδε την δημοσιότητα και που δικαιωματικά του ανήκει.

Συγκαταλέγεται στους «Πρώτους των Πρώτων» καθώς κατάφερε να συγκεντρώσει το δυσθεώρητο 19.620 μόρια, την δεύτερη μεγαλύτερη βαθμολογία των Πανελλαδικών 2018, γράφοντας τρία απόλυτα εικοσάρια στη Φυσική τη Χημεία και τη Βιολογία και εισάγεται πρώτος στην Οδοντιατρική Σχολή Αθηνών.


«Οι πανελλήνιες δεν είναι ένα εμπόδιο ούτε μια αγγαρεία, αλλά μια δοκιμασία προκειμένου να πετύχουμε ενα δικό μας στόχο. Μιά ενδεχόμενη "αποτυχία" βέβαια στις πανελλαδικές δεν σημαίνει το τέλος του κόσμου ούτε απαραίτητα ισοδυναμεί με αντανάκλαση των δυνατοτήτων μας, αλλά είναι ίσως ένα μάθημα το οποίο θα μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε τις αδυναμίες μας, να τις ξεπεράσουμε και τελικά να βελτιωθούμε» δηλώνει στα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr ο Λεωνίδας Λασκαράτος.

Δείτε παρακάτω την συνέντευξη που έδωσε ο Λεωνίδας Λασκαράτος στα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

Λεωνίδα αρχικά θα θέλαμε να μας πεις λίγα λόγια για εσένα (ενδιαφέροντα, φιλοδοξίες).

Αν και ούτε εγώ με ξέρω πραγματικά, θα έλεγα πως είμαι άνθρωπος που μου αρέσει να δημιουργώ, να έρχομαι αντιμέτωπος με προκλήσεις, να αποκτώ νέες δεξιότητες και ενδιαφέροντα και να προσφέρω στον άνθρωπο (ελπίζω οχι απο εγωκεντρισμό). Λατρεύω τις κατασκευές, την αρχιτεκτονική, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, τη μουσική, το χορο κσι το τένις. Μιά από τις πιό σημαντικές εμπειρίες της ζωής μου ήταν και είναι ο προσκοπισμός. Αγαπάω πολύ τα ταξίδια, άλλωστε αυτή την περίοδο γνωρίζω την Ευρώπη ταξιδεύοντας μαζί με την δίδυμη αδελφή μου με τρένο (interrail) και έχοντας εξασφαλίσει εισιτήρια που προσφέρει δωρεάν η Ευρωπαϊκή Ένωση σε νέους που μολις έκλεισαν τα 18 τους χρόνια. Ελπίζω όταν μεγαλώσω να ταξιδέψω σε όλο τον κόσμο, να αγαπάω τη ζωή και το επάγγελμά μου και να προσφέρω με κάποιο τρόπο στον άθρωπο. 

Είχες πάντα ως όνειρο να σπουδάσεις Οδοντιατρική και τι είναι αυτό που λειτούργησε σαν κίνητρο για να προσπαθήσεις τόσο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις;

Η οδοντιατρική ως στόχος, οριστικοποιήθηκε στο μυαλό μου στην Α΄ λυκείου οπότε αντιλήφθηκα πως θα μπορούσε να είναι ίσως ένας στόχος εφικτός. Παλαιότερα ήθελα να γίνω αρχιτέκτονας, ναυπηγός ή μηχανολόγος όμως αφού αγάπησα τη βιολογία αποφάσισα να προσπαθήσω να γίνω οδοντίατρος, ένα επάγγελμα που απαιτεί κατασκευαστική δεξιότητα, ισχυρή τεχνική διαίσθηση και αντίληψη αισθητικής και σε φέρνει σε στενή επαφή με τους ασθενείς σου.  

Ως κίνητρο λειτούργησε θεωρώ η αυθεντικότητα του στοχου μου και το πρότυπο του μεγάλου μου αδελφού, ο οποίος σπουδάζει ιατρική και διακρίθηκε στη διεθνή μαθητική Ολυμπιάδα Βιολογίας το 2016 καθώς και η αγάπη της μητέρας μου, που είναι οδοντίατρος, για το επάγγελμά της.

Τι πιστεύεις ότι θα αποκομίσεις μετά από τη φοίτηση σου σε ένα τόσο απαιτητικό πεδίο;

Τα δύσκολα τώρα αρχίζουν και η πρωτιά δεν θα βοηθήσει καθόλου στο μέλλον. Γνωρίζω ότι το πρόγραμμα σπουδών της Οδοντιατρικής είναι πολύ απαιτητικό, όμως μετά από 5 χρόνια σπουδών βγαίνεις έτοιμος να δουλέψεις. Καθε δοκιμασία μας κάνει πιο ανθεκτικούς στις δυσκολίες της ζωής, εμπλουτίζει τις γνώσεις μας, βοηθάει να βελτιωθούμε ως άνθρωποι και να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και τις πραγματικές μας δυνατότητες.

Πόσο απαιτητικό ήταν το καθημερινό σου πρόγραμμα μελέτης;

Το πρόγραμμά μου ήταν βασισμένο στην ισορροπία και στο μέτρο, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να μην το αισθάνομαι πολύ απαιτητικό. Πέρα από το σχολείο μελετούσα περίπου 6 ώρες την ημέρα συμπεριλαμβανομένου του φροντιστηρίου. 

Έβρισκες χρόνο κάθε μέρα για ουσιαστική ξεκούραση και για τα χόμπι σου;

Η σωστή διαχείριση του χρόνου μου επέτρεπε να ξεκουράζομαι και να περνώ κάποια ώρα με τα δύο αδέλφια και τους φίλους μου. Μου έδωσε ακόμα και τη δυνατότητα τόσο στην Β΄ όσο και στη Γ΄ Λυκείου να συμμετάσχω στην θεατρική ομάδα του μιουζικαλ που κάθε χρόνο ανεβάζει το σχολείο μου. Πολλές πρόβες, μεγάλη απόλαυση, αποφόρτιση από το διάβασμα. Βρήκα χρόνο να βελτιωθώ σε τεχνικές φωτογραφίας αλλά χρειάσθηκε να αφήσω το τένις. Ο χρονος, δηλαδη, ειναι αρκετος και για ξεκούραση και για ενασχόληση με κάποιο χόμπι, αρκεί την ώρα του διαβάσματος να είμαστε αφοσιωμένοι και συγκεντρωμένοι σε αυτό.

Πώς κατάφερες να χρησιμοποιήσεις τη μνήμη σου αποτελεσματικά; Ποιές είναι για εσένα οι κατάλληλες συνθήκες για να μελετήσεις; Τι σε βοηθά στην αποστήθιση;   

Η αποτελεσματικότητα της γνώσης εξαρτάται απο την ποιότητά της. Προσωπικά, κάθε μάθημα το διάβαζα απο πολλές διαφορετικές πηγές ,ακόμα και από πανεπιστήμιακα βιβλία, παρακολουθούσα σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο και, επίσης συμμετείχα σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, γεγονός που με βοήθησε να εμβαθύνω περαιτέρω στα μαθήματα στα οποία θα εξεταζόμουν στις πανελλαδικές. Έχοντας αποκτήσει, πιστεύω, με αυτόν τον τρόπο ποιοτική γνώση, μια γνωση βαθιά εντυπωμένη στη μνήμη μου, δε χρειάστηκε να αποστηθίσω. Στα θετικά τουλάχιστον μαθήματα το σημαντικό είναι να βρεις τρόπο να αποφύγεις την αποστήθιση και όχι τρόπο για να την τελειοποιήσεις.

Προς αυτή την κατεύθυνση, της βαθιάς κατανόησης και οχι της αποστήθισης, πορεύτηκαν εξάλλου και τα θέματα στις φετινές πανελλαδικες εξετάσεις, πράγμα το οποίο εμένα προσωπικά με βοήθησε και είναι τελικά περισσότερο αξιοκρατικό.

Για να μας εντυπωθεί η γνώση, σημαντικό ειναι να κάνουμε συχνές επαναλήψεις, αλλά πριν ξαναδιάβασουμε ένα τμήμα της ύλης να προσπαθούμε να γράψουμε ότι θυμόμαστε από αυτό και να εντοπίσουμε τα σημεία τα οποία δε θυμόμαστε καλά.

Για να είναι, τέλος, το διάβασμα αποδοτικό απαιτείται συγκέντρωση και συνεπώς  ησυχία και απομάκρυνση απο αντικείμενα που μας αποσπούν την προσοχή.

Πώς ένιωσες μόλις ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και πως θα χαρακτήριζες την προσπάθειά σου;

Τόσο όταν ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες όσο και όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα ένιωσα μεγάλη χαρα κυρίως επειδη κατάφερα να πετύχω το στόχο μου. Μέχρι και αυτή τη στιγμή βεβαίως, αδυνατώ να συνειδητοποιήσω πως πέτυχα ίσως τη δεύτερη μεγαλύτερη βαθμολογία πανελλαδικά, γνωρίζοντας πως υπάρχουν μαθητές ίσως καλύτεροι απο εμένα οι οποίοι κατέβαλαν επίσης μεγαλη προσπάθεια. Θα ήθελα λοιπον να τονίσω πως ο βαθμός στις πανελλαδικές δε σχετίζεται απολύτως με την ικανότητα ενος μαθητή, καθως μεγάλη είναι (δυστυχώς) η επίδραση της τύχης και του άγχους. Για παράδειγμα ενας μαθητής που έχει γράψει 19.400 μόρια ειναι πρακτικά αντίστοιχα καλός και ικανός με εναν που εχει γράψει 19.600.

Την προσπάθεια μου θα τη χαρακτήριζα αρκετή ώστε να πετύχω τον στόχο μου (να πετύχω στην σχολή που ήθελα) και με τη βοήθεια της τύχης ισως και να τον ξεπεράσω. 

Πώς αντέδρασαν οι γονείς σου στο αποτέλεσμα και πόσο και πως σε στήριξαν καθ'όλη τη διάρκεια της προσπάθειάς σου;

Προφανώς χάρηκαν. Είδα πρώτος και μονος μου την βαθμολογία και προσπάθησα να τους κάνω καψόνι λέγοντάς τους ότι δεν μπαίνω φέτος και ότι θα προσπαθήσω του χρόνου. Προδόθηκα όμως γιατί δεν μπορούσα να κρύψω τη χαρά μου. Είμαι σίγουρος ότι η μαμά μου έκλαψε.

Οι γονείς μου με στήριξαν με τον δικό τους τρόπο. Μας είχαν εμπιστοσύνη  και μας είχαν μεταφέρει το μήνυμα, από την Α΄ Δημοτικού, ότι το σχολείο είναι δική μας υπόθεση. Δεν υπήρχε περίπτωση να αρχίσουμε φροντιστήρια πριν από την Β΄ Λυκείου πράγμα που μας ανάγκασε να είμαστε πάντα προσεκτικοί στο σχολείο. Δε μας πίεσαν ούτε μας ζήτησαν, εμένα και τα αδέλφια μου, να είμαστε οι πρώτοι, ήθελαν όμως να ξέρουν ότι δεν είχαμε κενά.  Όταν είδαν ότι η επιλογή μου θα είναι απαιτητική και δύσκολη, απλά προσπάθησαν να μην μου προσθέτουν άγχος.

Τι έχεις να δηλώσεις τόσο στους νέους (μαθητές, τελειόφοιτους λυκείου - επόμενους υποψήφιους) που θα θέλουν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους και να σπουδάσουν αυτό που αγαπούν;

Θα ηθελα να δηλώσω πως οι πανελλήνιες δεν είναι ένα εμπόδιο ούτε μια αγγαρεία, αλλά μια δοκιμασία προκειμένου να πετύχουμε ενα δικό μας στόχο και ταυτόχρονα μια απο τις πολλές διόδους προς μια νεα ζωή τη φοιτητική. Μιά ενδεχόμενη "αποτυχία" βέβαια στις πανελλαδικές δεν σημαίνει το τέλος του κόσμου ούτε απαραίτητα ισοδυναμεί με αντανάκλαση των δυνατοτήτων μας, αλλά  είναι ίσως ένα μάθημα το οποίο θα μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε τις αδυναμίες μας, να τις ξεπεράσουμε και τελικά να βελτιωθούμε. Εγώ ήμουν εξοικειωμένος με το γεγονός ότι μπορεί να μην έμπαινα στην οδοντιατρική και ήμουν έτοιμος να προσπαθήσω ξανά.

Και μην ξεχάσω να υπενθυμίσω πως ο στόχος που έχετε θέσει ΠΡΕΠΕΙ να είναι πραγματικά ΔΙΚΟΣ ΣΑΣ προκειμένου να δώσετε τον καλύτερο σας εαυτό και να προσπαθήσετε πραγματικά να τον πετύχετε.

Για εσάς διαβάζετε και για εσάς προσπαθείτε. Για κανέναν άλλον.

Πόσο σημαντικό θεωρείς ότι είναι να δίνουν οι μαθητές τον καλύτερο εαυτό τους στο σχολείο και να μελετούν με σεβασμό;

Μια σοβαρή ανοησία που κάνουμε ειναι η απαξίωση του μαθήματος στο σχολείο. Για να το θέσω απλά, ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ να αξιοποιούμε καθε βοήθεια, κάθε συμβουλή που μπορούμε να πάρουμε απο τους καθηγητές του σχολείου. Και μάλιστα αν είμαστε συγκεντρωμένοι στο μάθημα του σχολείου, το τελευταίο δε θα διαφέρει απο εκείνο του φροντιστηρίου. 

Ποιά η γνώμη σου για τις τελευταίες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα του Λυκείου αναφορικά με την επιλογή και το περιεχόμενο των μαθημάτων, τόσο του κορμού όσο και των πανελλαδικά εξεταζόμενων;

Όσο αφορά τις αλλαγές στο πεδίο των Ανθρωπιστικών σπουδών (Αρχαία/Λατινικά) προτιμώ να μην εκφέρω άποψη καθώς δεν έχω γνώση και εμπειρία.

Βρίσκω θετικό ότι η Γ΄ Λυκείου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστικό έτος για την ανώτατη εκπαίδευση.

Θεωρώ ότι στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα η ύλη που καλύπτεται και άρα τελικά εξετάζεται πρέπει να είναι επαρκώς μεγάλη έτσι ώστε να διευκολύνεται η σωστή διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων για πιο σωστή αξιολόγηση.

Με προβληματίζει ο συνυπολογισμός του βαθμού του απολυτηρίου, έστω και σε μικρό ποσοστό, στο βαθμό των πανελλαδικών. Οι βαθμοί του σχολείου έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι είναι πολύ ψηλοί και μη διαβαθμισμένοι.  Οι εξετάσεις σε επιπεδο περιφέρειας των 4 ενδοσχολικά εξεταζομένων μαθημάτων  δεν βελτιώνουν αυτή την κατάσταση και επιπλέον δημιουργούν αδικίες καθώς δεν θα εξετασθούν όλοι στα ίδια θέματα.

Το πιο αδύναμο σημείο των τελευταίων αλλαγων είναι η κατάργηση των συντελεστών στα μαθήματα.  Στις υψηλόβαθμες σχολές (π.χ. Ιατρική) και με θέματα εξετάσεων σχετικά εύκολα (π.χ. 2016) θα οδηγήσει ώστε το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας να είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή κυρίως μεταξύ των αρίστων. 

Είσαι μαθητής Γ΄ τάξης Λυκείου; Για να ενημερώνεσαι ΠΡΩΤΟΣ για όλα τα νέα που αφορούν τις «Πανελλήνιες Εξετάσεις 2019» πάτησε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr