Από τα αμφιθέατρα, στην κορυφή των eSports

Από τα αμφιθέατρα, στην κορυφή των eSports

Για τους περισσότερους ανθρώπους άνω των 30 ετών, το να παίζει κανείς παιχνίδια στον υπολογιστή του θεωρείται χάσιμο χρόνου, μία αντικοινωνική δραστηριότητα που «καίει» τον εγκέφαλο. Για έναν νεαρό, όμως, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Ειδικά αν πρόκειται για φοιτητή σπουδαστή, αφού η φοιτητική ζωή δε σημαίνει μόνο διαρκής μελέτη, εργαστήρια και παρακολούθηση μαθημάτων στο Πανεπιστήμιο.

Κάθε σπουδαστής φοιτητής ψάχνει τη διασκέδαση στον ελεύθερο χρόνο του και στη σύγχρονη εποχή, αυτή δεν περιλαμβάνει μόνο παραδοσιακή… κοινωνικοποίηση σε κάποιο καφέ ή σε κάποιο μπαρ με φίλους. Το internet έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και μαζί του τα online video games που μπορούν να αποτελέσουν όχι μόνο μία πρώτης τάξεως διασκέδαση, αλλά και ευκαιρία για… καριέρα!


Το διαδίκτυο έχει πετύχει να φέρει ανθρώπους πιο κοντά και δη τους παίκτες των eSports (συντομογραφία του «electronic sports»), που όχι μόνο ανταγωνίζονται μπορούν να ανταγωνιστούν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους ή αλλά δίνει την ευκαιρία να παρακολουθήσουν άλλους, περισσότερο ικανούς, να διεκδικούν έπαθλα εκατομμυρίων ευρώ. Τα video games έχουν αρχίσει να βγαίνουν από την αφάνεια και να μετατρέπονται σε ένα νέο άθλημα, που έχει τεράστια επιρροή τόσο επιχειρηματικά όσο και κοινωνικά.

Για τους περισσότερους, βέβαια, τα eSports είναι μία ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική δραστηριότητα, ανάλογη με εκείνη κάποιου που πάει σε ένα γήπεδο για να παίξει ποδόσφαιρο ή σε ένα γυμναστήριο για να γυμναστεί. Υπάρχουν, όμως, εκείνοι που κοιτάζουν λίγο πιο μακριά…

Πολλοί σπουδαστές στο εξωτερικό εκμεταλλεύονται τον ελεύθερο χρόνο τους για να συμμετάσχουν σε τουρνουά, τα οποία διοργανώνουν φοιτητικοί οργανισμοί στις ίδιες τις εγκαταστάσεις των πανεπιστημίων. Πολλοί από αυτούς ονειρεύονται να γίνουν το επόμενο μεγάλο αστέρι των eSports, όπως συνέβη και με την περίπτωση του ElkY. Ο κατά κόσμον Bertrand Grospellier ήταν ένας από τους σπουδαιότερους και κορυφαίους παίκτες στην κατάταξη του StarCraft πριν αποφασίσει να αλλάξει πορεία και να γίνει επαγγελματίας στα παιχνίδια με τράπουλα.

Γιατί σκέφτεται, όμως, ένας σύγχρονος νέος ότι τα eSports μπορεί να τον κάνουν πλούσιο; Διότι, απλούστατα, τα χρήματα που εμπλέκονται στη βιομηχανία αυτή είναι τρομακτικά. Τον προηγούμενο Δεκέμβριο πάνω από εννέα χιλιάδες θεατές συγκεντρώθηκαν στο Wang Theatre της Βοστώνης των ΗΠΑ προκειμένου να παρακολουθήσουν έναν τετραήμερο αγώνα, στον οποίο η νικήτρια ομάδα θα κέρδιζε τρία εκατ. δολάρια!

Περίπου 43 εκατ. θεατών παρακολούθησαν τους τελικούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος 2016 για το League of Legends στο Staples Center του Λος Άντζελες, όπου οι δύο (κορεάτικες) ομάδες κοντραρίστηκαν για το έπαθλο των δύο εκατ. δολαρίων. Η μεγάλη πλειοψηφία των νέων που παρακολουθούν μέσω υπολογιστή αυτούς τους αγώνες θεωρούνται ότι είναι άνθρωποι που έχουν «κόψει» την τηλεόραση: μέλη μίας νέας γενιάς που προτιμά να αναλώνει τον χρόνο της online αντί να στέκεται μπροστά στην τηλεοπτική του οθόνη.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η διοίκηση των Philadelphia 76ers, οι διάσημοι πρώην παίκτες του ΝΒΑ, Σακίλ Ο’ Νιλ και Ρικ Φοξ, ο ιδιοκτήτης των Dallas Mavericks, Μαρκ Κούμπαν και το αφεντικό των Boston Bruins, Ντέλαγουερ Νορθ, επενδύουν στην ραγδαίως ανερχόμενη βιομηχανία των eSports. Ακόμα και στην Ελλάδα υπάρχει ενδιαφέρον, αφού πρώτα ο Παναθηναϊκός κι έπειτα ο Άρης δημιούργησαν δικές τους ομάδες, με στόχο να αναδειχθούν μέσα από τα video games.

Στο ίδιο μήκος κύματος και τα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, που αντιλαμβάνονται ότι είναι σημαντικό να δίνουν στους σπουδαστές τους ευκαιρίες για διάκριση μέσω μίας δραστηριότητας που τους διασκεδάζει. Διοργανώνουν, μάλιστα, πολλά τουρνουά από τα οποία αναδεικνύονται νέα ταλέντα των video games –όπως περίπου συμβαίνει με τους αθλητές που αγωνίζονται στις πανεπιστημιακές ομάδες αμερικάνικου ποδοσφαίρου και μπάσκετ– ενώ υπάρχουν και μερικά εκπαιδευτικά ιδρύματα που στοχεύουν ακαδημαϊκά στα eSports: προετοιμάζουν φοιτητές για να εξειδικευθούν στις δημόσιες σχέσεις, στο μάνατζμεντ, στο μάρκετινγκ ή στην παρουσίαση αγώνων eSports. Η έλλειψη τεχνογνωσίας αφήνει μεγάλα περιθώρια εξέλιξης σε διάφορα πόστα, μπροστά ή πίσω από το πληκτρολόγιο και την οθόνη του υπολογιστή.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr