Έξι στους δέκα αποφοίτους ΙΕΚ δεν έχουν δώσει εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ

Έξι στους δέκα αποφοίτους ΙΕΚ δεν έχουν δώσει εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ

Η πλειονότητα των αποφοίτων των ΙΕΚ του δείγματος (60%) δεν έχει περάσει επιτυχώς τις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ για την ειδικότητα που παρακολούθησαν. Η εικόνα είναι καλύτερη στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, κάτι που ενδεχομένως να συναρτάται με το βαθμό «ωριμότητας» των επαγγελματικών προσανατολισμών.

Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ πολλών άλλων πολύ ενδιαφέροντων στοιχείων για τα ΙΕΚ της χώρας, από την έρευνα με τίτλο Διερεύνηση της μετάβασης των αποφοίτων ΙΕΚ στην απασχόληση, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση.


Ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Βούτσινος, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δήλωσε:

«Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της πιστοποίησης, είναι μεγάλο το 60% των αποφοίτων που δεν παίρνουν πιστοποίηση. Τα ΙΕΚ έχουν μείνει παρατημένα, με απαρχαιωμένα προγράμματα σπουδών, χωρίς αξιολόγηση, με έντονο το στοιχείο της σχολειοποίησης. Θα πρέπει να είναι έντονη η συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και θα σχηματιστεί Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης όπου ο ρόλος τους θα είναι ενισχυμένος. Θα γίνει αξιολόγηση των επαγγελματικών περιγραμμάτων και αναβάθμιση των οδηγών κατάρτισης (όπου ήδη υπάρχουν 20 νέοι), εκσυγχρονισμός του ΕΟΠΠΕΠ και πλήρης ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών».

Ακόμη από την έρευνα προκύπτουν οι παρακάτω διαπιστώσεις:

1. Η πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ εμφανίζεται να απαιτείται για εργασία περισσότερο στον Δημόσιο Τομέα, ενώ δεν κρίνεται απαραίτητη στον ιδιωτικό. Αυτό κατά κάποιο τρόπο εμφανίζεται να την καθιστά περισσότερο ένα τυπικό «εργαλείο μοριοδότησης» και όχι ουσιαστικό εφόδιο.

2. Μέρος των στελεχών ΙΕΚ αναφέρεται και στον αντιλαμβανόμενο βαθμό δυσκολίας των εξετάσεων πιστοποίησης όπου σε συνδυασμό με τη φήμη των ποσοστών αποτυχίας αλλά και το χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων, αποτρέπει τους καταρτιζόμενους από το να συμμετέχουν, εάν δεν κρίνεται απαραίτητο

3. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της πιστοποίησης, σύμφωνα με τους καταρτισθέντες αλλά και τα στελέχη ΙΕΚ, δεν αποτελεί τόσο σημαντικό λόγο αποτροπής για συμμετοχή στις εξετάσεις όσο άλλοι παράγοντες που αναφέρθηκαν σε συνδυασμό με τους μελλοντικούς τους στόχους.

4. Σταθερά πάνω από 6 στους 10 ερωτώμενους εμφανίζονται αρκετά έως πολύ ικανοποιημένοι από τους εκπαιδευτές (76% έναντι 68% το 2012), την πρακτική άσκηση (69% έναντι 53% το 2012) και το πρόγραμμα σπουδών (65% έναντι 54% το 2012).

5. Ακολούθως, οι μισοί ερωτώμενοι είναι ικανοποιημένοι από την οργάνωση του προγράμματος (52% έναντι 43% στην προηγούμενη έρευνα) και 4 στους 10 από το εκπαιδευτικό υλικό (42% έναντι 39% το 2012), ενώ όπως και το 2012, οι χώροι και οι υποδομές συγκεντρώνουν το μικρότερο ποσοστό θετικής βαθμολόγησης (32% και για τις δύο έρευνες).

6. Μέρος των αποφοίτων συνδέει την οργάνωση προγράμματος με την εξειδίκευση των καθηγητών και την ύπαρξη υλικών και εργαστηριακών τμημάτων τα οποία και αξιολογεί θετικά και αλληλοσυμπληρούμενα.

7. Όσον αφορά στην τρέχουσα θέση απασχόλησης, η εικόνα εμφανίζεται σχετικά βελτιωμένη σε σχέση με μερικά χρόνια πριν, καθώς το ποσοστό των ερωτώμενων που δηλώνουν άνεργοι και σε αναζήτηση εργασίας είναι πλέον 42% έναντι 59% το 2012.

8. Περίπου 3 στους 10 ερωτώμενους (που δεν βρήκαν εργασία μέσα σε έξι μήνες από την ολοκλήρωση του προγράμματος κατάρτισης) δήλωσαν διατεθειμένοι για αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό (27% έναντι 43% το 2012). Δηλαδή και πάλι οι ερωτώμενοι της παρούσας έρευνας δεν παρουσιάζονται και τόσο ευέλικτοι ίσως λόγω αυξημένων οικογενειακών υποχρεώσεων (29% τον αναφέρουν ως λόγο αποτροπής).

Την ενημερωτική σελίδα των Αποφοίτων ΙΕΚ μπορείτε να την δείτε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα νέα για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης Αποφοίτων ΙΕΚ.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr