Το ημερολόγιο γράφει 28/04/2020

"Όπως όλα δείχνουν οδεύουμε προς την έξοδο της υγειονομικής κρίσης τουλάχιστον αυτό φαίνεται έξω στην κοινωνία. Κανάλια, ειδησεογραφικά sites καθημερινά βλέπουμε να κάνουν εκτενείς συζητήσεις με ειδικούς στον τομέα υγείας, πολιτικούς φορείς για το πώς θα πραγματοποιήσουμε την έξοδο, τι είναι σωστό να γίνει, τι πρέπει να αποφευχθεί και άλλα πολλά ερωτήματα…

Περί εξόδου και επιστροφής στα θρανία και αμφιθέατρα το ανάγνωσμα.

Γράφει ο *Κατσακιώρης Δημήτριος στα «Φοιτητικά Νέα»

Ένα θέμα για το οποίο γίνονται πολλές συζητήσεις για το πώς θα γίνει αυτή η επιστροφή. Αδιαμφισβήτητα πρωταρχικός στόχος θα πρέπει να είναι η ομαλή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων κάτι το οποίο φαίνεται να έχει σημαντικό προβάδισμα και ορθώς το έχει. Από εκεί και πέρα όμως; Οι συζητήσεις καθημερινά δίνουν και παίρνουν για το αν πρέπει μαζί με την Γ λυκείου να επιστρέψουν και οι υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης Γυμνάσιο, Δημοτικό, Νηπιαγωγεία, Παιδικοί σταθμοί… (Πανεπιστήμια;). Επί μια εβδομάδα τώρα παρακολουθώ και ρωτάω: Τι θα γίνει με την Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Προφανώς ακολουθούν και άλλα πολλά ερωτήματα επί του θέματος τα οποία αφορούν διεξαγωγή εξεταστικής, διεξαγωγή μαθημάτων (εάν επιστρέψουμε), αλλά ακόμη και διεξαγωγή της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου, ένας μήνας που όπως λένε θα υπάρχει (ίσως) νέο «κύμα» εμφάνισης κρουσμάτων του ιού. Άξιο αναφοράς φυσικά είναι ότι στον ακαδημαϊκό κόσμο έγινε πολύ καλή και κατά τη γνώμη μου λειτουργική χρήση των τεχνολογιών τηλεκπαίδευσης κάτι που το αποδεικνύουν και τα ποσοστά μαθημάτων που διεξάγονται ηλεκτρονικά (96% των συνολικών μαθημάτων) με αρνητικό πρόσημο να έχουν κάποια εργαστηριακά μαθήματα σε αυτό τον τρόπο διδασκαλίας.  Με δεδομένο αυτό αλλά έχοντας το και ως γνώμονα μπορούμε τόσο εμείς όσο και η πολιτεία να μην προβληματιζόμαστε (τουλάχιστον ακόμη) για την επιστροφή μας. Τι πρέπει να προβληματίσει και να προκαλέσει ερωτήματα; Η εξεταστική των Πανεπιστημίων που είναι και το αποκορύφωμα της ακαδημαϊκής χρονιάς.  Πολλοί βλέπω κάνουν αναφορά και στηρίζουν να ολοκληρωθούν τα μαθήματα κανονικά για το εξάμηνο και να πάει η εξεταστική για τον Σεπτέμβρη, μήνας για τον οποίο έχει γίνει ήδη αναφορά προηγουμένως. Άρα, διπλή εξεταστική και προφανώς εις διπλούν όλα τα υπόλοιπα που ακολουθούν. Επειδή πρέπει να αναλύουμε και να σκεφτόμαστε πάντα τα αρνητικά σενάρια και να κάνουμε risk analysis σε μία τέτοια «επιχείρηση» σας ρωτώ: Τι θα γίνει αν βρεθούμε σε ανάλογη κατάσταση με τώρα και τον Σεπτέμβριο; Θα χαθεί και εκείνη η εξεταστική;

Άλλα σενάρια και συζητήσεις θέλουν την διεξαγωγή της εξεταστικής τον Ιούνιο δια ζώσης. Ναι, δεν θα διαφωνήσω προφανώς όλοι μας θέλουμε να ολοκληρωθεί τουλάχιστον χρονικά το ακαδημαϊκό εξάμηνό μας. Όμως θέλω να εκφράσω κάποια ερωτήματα και προβληματισμούς μου.

Δια ζώσης εξεταστική σημαίνει ότι εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές από όλη την Ελλάδα θα μετακινηθούν μαζικά με ΜΜΜ για την μετάβαση τους στους τόπους φοίτησής τους. Συν τοις άλλοις και τον συνωστισμό στα αμφιθέατρα και στις αίθουσες. Αυτόματα έχουμε αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης νέων κρουσμάτων στην κοινότητα. Επιπλέον, πολλά Πανεπιστημιακά ιδρύματα βρίσκονται σε νησιά, μία ιδιάζουσα κατηγορία καθώς πιθανή εμφάνιση πολλών κρουσμάτων σε νησί αλήθεια δεν ξέρω πόσο καταστροφικό θα μπορέσει να αποβεί για την τοπική κοινωνία και υγεία. Και μετά από αυτό; 

Και όλα αυτά από την στιγμή που έχουμε και μπορούμε να κάνουμε αξιοποίηση των τεχνολογιών για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Γιατί να πάμε σε κινήσεις βεβιασμένες και υγειονομικά όχι 100% ασφαλείς μόνο και μόνο για να ειπωθεί ότι: Οκ δεν χάσαμε την εξεταστική αλλά είχαμε και κάποια επιπλέον κρούσματα με ό,τι συνεπάγεται αυτό δεδομένης της πολύ εύκολης μετάδοσης του ιού και της θνητότητάς του.

Λοιπόν ας μην τα περιπλέκουμε τα πράγματα, δεν υπάρχει λόγος να «μετατεθεί» η εξεταστική στο απώτερο μέλλον και αν θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί καθώς δεν μπορούμε να ξέρουμε τις υγειονομικές συνθήκες που θα υπάρχουν  ούτε και να προβούμε σε ακύρωση της εξεταστικής δεδομένου και τα αρνητικά πρόσημα που έχουν σημειωθεί στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς φοιτητών που σπουδάζουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Εν έτη 2020, αλίμονο και αν δεν υπάρχουν τα μέσα και οι τρόποι να ολοκληρωθεί με αξιοπιστία, λειτουργικά μα πάνω από όλα με ασφάλεια το ακαδημαϊκό εξάμηνο!

Σύσσωμη η πολιτεία, φορείς και τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα οφείλουν να πράξουν το αυτονόητο και να δώσουν τέλος στην αγωνία των φοιτητών και των οικογενειών τους και όχι να την παρατείνουν!"

Κατσακιώρης Δημήτριος
Φοιτητής Μηχανικός Οικονομίας και Διοίκησης
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Χίος

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr