O Νικόλας Στραβοσκούφης μαθητής της Ιονίου Σχολής συγκέντρωσε 18.850 μόρια στις Πανελλαδικές

Πρώτοι των Πρώτων Πανελληνίων 2020: O Νικόλας Στραβοσκούφης αποφοίτησε φέτος από την Ιόνιο Σχολή στην Φιλοθέη, συγκέντρωσε 18.850 μόρια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 και μιλά στα «Φοιτητικά Νέα» για την πορεία του και τις φιλοδοξίες του.

Ο Νικόλας μας περιγράφει όλα όσα τον ενδιαφέρουν: «Τα διεθνή ζητήματα και ειδικά τα σχετιζόμενα με το περιβάλλον, αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα, αποτελούν θέματα που μου κινούν ιδιαιτέρως το ενδιαφέρον. Στο πρώτο πλάνο των φιλοδοξιών μου βρίσκεται μια σταδιοδρομία στο διπλωματικό σώμα. Ωστόσο, δεν απορρίπτω το περιβάλλον του δικαστηρίου είτε ως συνήγορος είτε ως δικαστής. Αναμένω να δω τους νέους δρόμους που θα ξεδιπλωθούν σε μια σχολή όπως η Νομική και να αποφασίσω στην πορεία.»

Συνεχίζει, μιλώντας πιο ειδικά για το όνειρό του: «Το όνειρο της Νομικής ήρθε από την τελευταία χρονιά του Γυμνασίου. Την θεώρησα μια πολύ καλή δίοδο για μια διπλωματική καριέρα και ένα πτυχίο-βάση που δίνει την ευκαιρία ενασχόλησης με πληθώρα αντικειμένων. Δεν με ενδιέφερε τόσο η πόλη όσο η καθαυτή επιστήμη. Η Νομική Αθηνών είναι μια ιστορική σχολή με αξιοσημείωτη συμβολή στο νομικό, πολιτικό και διπλωματικό γίγνεσθαι. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι βρίσκεται στην πόλη μου, που αγαπώ, είναι για εμένα ό,τι πρέπει!»

Πιστεύει πως: «Μέσω της Νομικής, μαθαίνεις τον σκελετό ενός συστήματός, προϋπόθεση απαραίτητη για να ελιχθείς σε αυτό και -γιατί όχι- να το αλλάξεις. Την θεωρώ μια πολύ καλή δίοδο για την διπλωματική καριέρα των ονείρων μου και ένα πτυχίο-βάση που δίνει την ευκαιρία ενασχόλησης με πληθώρα αντικειμένων. Οι διέξοδοι είναι αναρίθμητες και, παρόλες τις δυσκολίες του κόσμου μας, ένα πτυχίο Νομικής ήταν, είναι και θα εξακολουθήσει -πιστεύω- να αποτελεί ένα ισχυρό εφόδιο και προσόν.»

Μας δίνει μια εκτενή περιγραφή για το καθημερινό του πρόγραμμα μελέτης και ασχολιών: «Διάβαζα κάθε μέρα γύρω στις 4 ώρες με ελάχιστα διαλείμματα (με αποσυντόνιζαν και αργούσα), καθώς το Σχολείο και το φροντιστήριο κατανάλωναν πολλές ώρες. Τα Σαββατοκύριακα έβγαινε πολύ περισσότερη δουλειά αλλά όχι με τόση πίεση. Μου άρεσαν περισσότερο οι πρωινές- μεσημεριανές ώρες, γιατί το φως με ενθάρρυνε, δείχνοντάς μου ότι η μέρα συνεχίζει και ότι έχω χρόνο ακόμα. Οι εναλλαγές δραστηριοτήτων ήταν πολύ γρήγορες με αποτέλεσμα να περνά μια μέρα ή και μια ολόκληρη εβδομάδα δίχως να το αντιληφθώ. Κάτι που έχω να λέω είναι πως σε όλη τη διάρκεια της προσπάθειας αυτής δεν ξενύχτησα παρά 2-3 φορές πριν από διαγωνίσματα που τελείωσα το διάβασμα κατά τη 1. Ποτέ δεν κατάλαβα την αποδοτικότητα του βραδινού διαβάσματος. Ίσως βοηθήσει σε μία μέτρια απόδοση στο αυριανό τεστ αλλά τίποτα ουσιαστικότερο. Η γνώμη μου είναι πως, εφόσον καλούμαστε να αποδίδουμε πρωινές ώρες σε διαγωνίσματα και στις ίδιες τις Πανελλήνιες, ο εγκέφαλος πρέπει να συνηθίζει να δουλεύει καλύτερα το πρωί. Επιφυλάσσομαι, ωστόσο, διότι εδώ υπεισέρχεται και ο παράγοντας των προσωπικών προτιμήσεων και του κλίματος στο σπίτι. Το κλισέ της επανάληψης είναι το κλειδί. Όταν κάτι το έχεις δει 300 φορές, θέλει προσπάθεια για να το ξεχάσεις. Οι επαναλήψεις, ειδικά στα θεωρητικά μαθήματα, είναι το παν. Όσο πιο συχνές και ολοκληρωμένες, τόσο το καλύτερο. Καταλαβαίνεις ότι κάτι το κατέχεις, όταν ακούς μια λέξη και αυτόματα εμφανίζεται φωτογραφικά όλη η σελίδα του κειμένου του μαθήματος που έχεις κάνει άπειρες φορές επανάληψη. Οι ιδανικές συνθήκες μελέτης είναι ένα τακτοποιημένο δωμάτιο με αρκετό φυσικό φως, ένα ήσυχο σπίτι και ένα κινητό σε λειτουργία πτήσης. Αν πρόκειται για την επίλυση κάποιου αγνώστου κειμένου, η ήρεμη μουσική συνιστάται ανεπιφύλακτα. Στην αποστήθιση με βοηθά η εμφατική ανάγνωση, ώστε να συλλάβω πλήρως το νόημα του κειμένου, ο χρωματισμός της φωνής, η "φωτογράφιση" της διάταξης της σελίδας και -περιέργως- ο συνδυασμός των λέξεων με κινήσεις του χεριού. Πρόκειται για εξαιρετικά προσωπική υπόθεση και πραγματικά οι τεχνικές που βολεύουν τον καθένα μπορούν να εκπλήξουν.»

Ο Νικόλας, επίσης, αναφέρει στα «Φοιτητικά Νέα» πώς εκμεταλλευόταν τον ελεύθερο χρόνο του κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες: «Ξεκούραση ήταν για μένα να ξεχνάω τα πάντα για μισή ή μία ώρα την ημέρα και να βλέπω τα πιο παράξενα και άσχετα βίντεο στο ίντερνετ ή να ακούω λίγη μουσική ατενίζοντας το ταβάνι μου ή να πειράζω τον μικρότερο αδερφό μου. Οι βραδινές έξοδοι δεν ήταν περισσότερες από 1 ή 2 τον μήνα και αυτό προ καραντίνας, οπότε περιορίστηκαν στην καμία απολύτως μέχρι κάποιες μέρες πριν τις Πανελλήνιες, όταν απόλαυσα μια βόλτα με την κολλητή μου φίλη στο Μέγαρο Μουσικής. Ορισμένα Σάββατα, αν και είχα τη δυνατότητα να βγω, προτιμούσα το σπίτι που μου προσέφερε σωματική ξεκούραση. Μέσα στην καραντίνα επέλεξα να αποδεσμευτώ σημαντικά τόσο από το σχολείο όσο και από το φροντιστήριο και έτσι ο χρόνος του ύπνου και της ξεκούρασης αυξήθηκε σε ικανοποιητικό για τις συνθήκες βαθμό.»

Για τη στιγμή που έμαθε τα αποτελέσματα, μας λέει χαρακτηριστικά: «Τα αποτελέσματα τα έμαθα ένα τέταρτο μετά τον αποχωρισμό του τόσο βολικού κρεβατιού μου. Οι εγερτήριες φωνές της μητέρας μου πως κάποιοι άλλοι έχουν ήδη μάθει τα αποτελέσματά τους ήταν αρκετές για να με ευαισθητοποιήσουν να σηκωθώ. Στην αρχή σάστισα, γιατί το σύστημα δεν μου επέτρεπε την είσοδο, καθώς είχα αμελήσει να δηλώσω ότι δεν είμαι ρομπότ. Ύστερα από αυτό, αντίκρισα τρία 19+ χωρίς να δω σε ποια μαθήματα αντιστοιχούσαν και σκέφτηκα "Ωχ! Αυτοί είναι καλοί βαθμοί!". Ακολούθησαν δάκρυα χαράς από όλους, μόλις διαπίστωσα τα 18.850 μόρια που συνόψισαν 2 χρόνια θυσιών, πίεσης, ανυπομονησίας, κούρασης και οραματισμού. Είμαι περήφανος για την προσπάθειά μου, διότι ήταν σκληρή και μεθοδική. Υπήρχαν σαφώς σκαμπανεβάσματα, όπως και σε όποια μακροχρόνια προσπάθεια, αλλά πάντοτε προσπαθούσα να εξασφαλίζω μια ισορροπία που πάντα έγερνε ελαφρώς προς το διάβασμα.»

Για τους γονείς του είπε στα «Φοιτητικά Νέα»«Οι γονείς υπήρξαν βαθιά συγκινημένοι, καθώς έχουν στερηθεί και επενδύσει με πολλούς τρόπους στην μόρφωσή μου, χωρίς αυτό να είναι πάντα εύκολο. Η χαρά διαδόθηκε σαν πανδημία στην ευρύτερη οικογένεια. Με στήριξαν σε κάθε επιλογή μου και ήταν εκεί για να μου πουν ότι ίσως μερικές φορές υπερέβαλα και θα ήταν καλό να ξεκουραστώ. Παρόλα αυτά, ήταν αμέτοχοι στην διαδικασία της μελέτης, κάτι που επιδίωξα με σαφήνεια, καθώς δεν επιθυμούσα κανέναν να ασχολείται με την οργάνωση του προγράμματός μου και τον τρόπο διαβάσματός μου. Έβλεπαν μια πόρτα να ανοίγει και να κλείνει. Σαφώς, όμως, ήταν πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν και ανησυχούσαν για το αν έβγαζα κάθε φορά αυτά που ήθελα.»

Ο Νικόλας αναφέρεται και στους νέους: «Να προσπαθούν αδιάλειπτα. Θα κουραστούν πολύ, θα απογοητευτούν ακόμη περισσότερο, αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να εγκαταλείπουν. Πρέπει, κατ' εμέ, να υπάρχει ένας στόχος υλοποιήσιμος. Χωρίς την θέαση του τέλους της διαδρομής αισθάνεσαι ότι μάχεσαι άνευ λόγου. Δεν έχεις κάτι να σε σηκώνει, όταν πέφτεις, να εμφανίζεται και να σε ενδυναμώνει όταν νιώθεις ότι δεν αντέχεις άλλο. Επίσης, πολύ σημαντική είναι η συγκρατημένη αυτοπεποίθηση που δεν καταλήγει, φυσικά, σε έπαρση. Αν δεν πιστέψουμε πρώτα οι ίδιοι στον εαυτό μας, τα λόγια των γονέων, των φίλων, των φροντιστών και του πρωθυπουργού του ίδιου φτάνουν μόνο μέχρι τα αυτιά μας και όχι την ψυχή μας. Κάθε εμπόδιο για καλό. Επιπλέον, σε έναν αγώνα αντοχής, όπως η προετοιμασία για τις Πανελλήνιες, ο καθένας αφοσιώνεται στο έργο του και δεν αναλώνεται σε άσκοπες συγκρίσεις και μικροανταγωνισμούς. Και επί του πρακτέου, τα 3 παραπάνω λεπτά ύπνου και το μισό τοστ παραπάνω είναι υπερπολύτιμα. Ειδικά ο ύπνος το βράδυ πρέπει να είναι ιερός. Το δίλημμα "βραδινός ύπνος/διάβασμα" δεν θα πρέπει να τίθεται καν.»

Επίσης, ο Νικόλας μιλά για όσα συνέβαλαν στο συνολικό αποτέλεσμα: «Το φροντιστήριο μου εξασφάλισε ένα αξιόλογο προβάδισμα στην ύλη και μια παραπάνω τριβή με άγνωστα κείμενα και θέματα. Το σχολείο μου χάρισε μια πιο συστηματοποιημένη και εις βάθος επανάληψη. Η προσωπική μελέτη ήταν το παν και η καραντίνα λειτούργησε ευεργετικά, για εμένα προσωπικά. Είχα την ανάγκη να δώσω έμφαση στα σημεία που ένιωθα "αδύναμος", χωρίς να με δεσμεύουν προθεσμίες και απανωτά διαγωνίσματα. Δίχως προσωπική ενασχόληση και τριβή, η παράδοση μένει ανεκμετάλλευτη.»

Τέλος, μας δίνει την δική του γνώμη για το πόσο πρέπει να προσπαθούν οι μαθητές: «Τρελά σημαντικό. Κατ' αυτόν τον τρόπο συνειδητοποιούν ότι αγωνίζονται για τους ίδιους και προς επίτευξη των δικών τους στόχων και κανενός άλλου. Ζούμε γενικά σε μια κοινωνία αρκετά άδικη, χωρίς έντονες ευαισθησίες για αξιοκρατία και έτσι, ο μόνος τρόπος ανέλιξης είναι η αδιάκοπη προσπάθεια. Στους περισσότερους τίποτα δεν παραχωρείται απλόχερα και ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Στο παρελθόν, η παιδεία συνιστούσε ένα απλό ατού για την επιτυχία κάποιου. Πλέον, δεν νοείται στον δυτικό κόσμο, τουλάχιστον άνευ μόρφωσης, πρόοδος. Για να σταθεί κάποιος τόσο σε μία δουλειά όσο και σε μια συζήτηση επιπέδου με τους φίλους του, χρειάζεται ένα υπόβαθρο που αποκτάται κατά κύριο λόγο μέσω της εκπαίδευσης και δη της ανώτατης.»

Νικόλας Στραβοσκούφης

Τα «Φοιτητικά Νέα» στον αγώνα αναζήτησης των «Πρώτων των Πρώτων» των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020.

Προσοχή: Αν θέλεις και εσύ να ενημερώνεσαι ΠΡΩΤΟΣ για κάθε νέα ανάρτηση που αφορά τις Πανελλήνιες, Μηχανογραφικό, Συμβουλές, Εκτιμήσεις Βάσεων, Αποτελέσματα Βάσεων πατήστε εδώ.

Περισσότερα άρθρα για τους Πρώτους των Πρώτων Πανελλαδικών 2020 μπορείτε να δείτε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλαδικές 2020. 

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr