Λάθη στο Μηχανογραφικό και οι ευθύνες της Πολιτείας

Ανοιχτή επιστολή γονέα υποψήφιου των Πανελλαδικών στα «Φοιτητικά Νέα» προς το Υπουργείο Παιδείας για τα λάθη στο Μηχανογραφικό και οι ευθύνες που αναλογούν στην Πολιτεία:

«Εγώ είμαι πατέρας ενός παιδιού, που ενώ έγραψε περίπου 17.500 μόρια, από λάθος στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού, εισάχθηκε σε νέα σχολή μηχανικών, χωρίς αντιστοιχία με άλλες σχολές μηχανικών και χωρίς να μπορεί να πάρει μετεγγραφή σε σχολή του πολυτεχνείου, που είναι ήδη ο γιος μου φοιτητής. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά για την δικιά μου περίπτωση και πόσο αναγκαίο είναι τα παιδιά μου να φοιτούν μαζί και στην σχολή που θέλουν, αλλά επειδή είμαι στον ιδιωτικό τομέα 25 χρόνια – με μεγάλες δυσκολίες λόγω της κρίσης- θα προσπαθήσω να ψηλαφήσω τις ΕΥΘΥΝΕΣ του συντάκτη του μηχανογραφικού, όσο αφορά τις δικλείδες ασφαλείας, για την αποφυγή λαθών.»

Αναλυτικά η Επιστολή

Στην παρακάτω επιστολή θα αιτιολογήσουμε γιατί η πολιτεία έχει μέγιστη ΕΥΘΥΝΗ στα λάθη στο μηχανογραφικό λόγω:

  • ελλιπής ενημέρωσης αλλά κυριότερα λόγω 
  • έλλειψης ΟΔΗΓΙΩΝ συμπλήρωσης για αποφυγή λαθών, για τις νέες σχολές μηχανικών, ενώ για άλλες σχολές έχει οδηγίες 

και γιατί η νέα ηγεσία χωρίς τις αγκυλώσεις της παλιά – αφού δεν έχει προσωπική ευθύνη αλλά μόνο θεσμική - πρέπει να δώσει λύση σε ένα δίκαιο αίτημα των νέων φοιτητών και των οικογενειών τους.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, αρκετοί μαθητές είδαν ότι δεν εισήχθηκαν στην σχολή της προτίμησης τους ενώ μπορούσαν, λόγω του αλαλούμ με τα ονόματα των νέων πανεπιστημιακών σχολών – από την μετατροπή των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια – στο δεύτερο  επιστημονικό πεδίο, δηλαδή των νέων σχολών των μηχανικών.

Εγώ είμαι πατέρας ενός παιδιού, που ενώ έγραψε περίπου 17.500 μόρια, από λάθος στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού, εισάχθηκε σε νέα σχολή μηχανικών, χωρίς αντιστοιχία με άλλες σχολές μηχανικών και χωρίς να μπορεί να πάρει μετεγγραφή σε σχολή του πολυτεχνείου, που είναι ήδη ο γιος μου φοιτητής. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά για την δικιά μου περίπτωση και πόσο αναγκαίο είναι τα παιδιά μου να φοιτούν μαζί και στην σχολή που θέλουν, αλλά επειδή είμαι στον ιδιωτικό τομέα 25 χρόνια – με μεγάλες δυσκολίες λόγω της κρίσης- θα προσπαθήσω να ψηλαφήσω τις ΕΥΘΥΝΕΣ του συντάκτη του μηχανογραφικού, όσο αφορά τις δικλείδες ασφαλείας, για την αποφυγή λαθών.

Αν αναλύσουμε τώρα στο μηχανογραφικό, ο συντάκτης στην αρχή έχει 3 σελίδες με ΟΔΗΓΙΕΣ για να εξηγεί την σωστή χρήση –συμπλήρωση- του ώστε να αποφευχθούν οι παρεννοήσεις ή τα λάθη. 

Στην περίπτωση που παρουσιάζεται στο κάτωθι πίνακα, εξηγεί ότι ενώ είναι το ίδιο τμήμα, υπάρχουν δύο διαφορετικές κατευθύνσεις και μπορείς να εισαχθεί μόνο στην μία ο υποψήφιος και όχι και στις δύο παρόλα που είναι το ίδιο τμήμα.  Άρα προσπαθεί να προλάβει ένα λάθος, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε πλήρη αναφορά ονόματος, δύο διαφορετικές σειρές στον πίνακα και δύο διαφορετικά νούμερα στις σχολές.

224   

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔ.

1211

225

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔ.

1212

Στο επόμενο πίνακα εξηγεί ότι ενώ είναι στο ίδιο πανεπιστήμιο τα τμήματα, είναι διαφορετικά και εδρεύουν σε διαφορετικές πόλεις, για να μην γίνει λάθος και εισαχθεί σε λάθος πόλη ο φοιτητής.

443 

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

ΑΠΘ 

0403

445

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΣΕΡΡΕΣ)

ΑΠΘ

0402

Όλα αυτά φαντάζομαι ότι έγιναν μετά από παλαιότερα λάθη και παρεννοήσεις, που ο συντάκτης πήρε υπόψη του και έβαλε επιπλέον πληροφοριακό υλικό, για να μην ξαναγίνουν. Το ίδιο πιστεύω ότι θα γίνει και στο επόμενο μηχανογραφικό, για το θέμα των σχολών των νέων μηχανικών, ώστε να μην επαναληφθεί το φετινό φαινόμενο.

Γιατί αλαλούμ με τις σχολές μηχανικών και γιατί καμία απολύτως οδηγία- προειδοποίηση.

Αν παρατηρήσουμε τον κάτωθι πίνακα, τυχαίο σημείο του μηχανογραφικού,  θα δούμε ότι έχουμε σχολές μηχανικών –π.χ.   Πολιτικών Μηχανικών- με το ίδιο όνομα και σε κάποιες περιπτώσεις σε ίδιες πόλεις, που ενώ έχουν κάποιες, διαφορετική διάρκεια σπουδών, διαφορετικά εργασιακά δικαιώματα δεν υπάρχουν πουθενά στις οδηγίες των πρώτων σελίδων, δικλίδες ασφαλείας ώστε να μην γίνει λάθος επιλογή. 

325

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) 

ΕΜΠ

0201

326

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ)

ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

0394

327

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) 

ΠΑΝ.ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ

1524

328

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ(ΣΕΡΡΕΣ)

ΔΙ.ΠΑ.Ε.

1621

329

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 

ΠΑΝ.ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

0208

330

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

ΑΠΘ

0203

331

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) 

ΔΠΘ

0207

332

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ)

ΠΑΝ.ΠΑΤΡΩΝ

0205

Για αποφυγή λαθών, θα μπορούσε μέσα σε παρένθεση να υπήρχαν τα χρόνια σπουδών, θα μπορούσε να υπήρχε η αναφορά νέο πανεπιστημιακό τμήμα, ή έστω μία γενική επισήμανση ότι τα νέα τμήματα έχουν συνήθως κωδικό που ξεκινάει από 1000 ή ότι προσέξτε γιατί όλες οι σχολές μηχανικών – παρόλο που μπορεί να έχουν ακριβώς την ίδια ονομασία-  δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα ή τις αντιστοιχίες για μετεγγραφή. Καμία επισήμανση δεν υπάρχει, γιατί κανείς δεν ασχολήθηκε να δώσει οδηγίες για να προβλεφθούν τα λάθη. 

Μία απάντηση θα μπορούσε είναι ότι δεν είδαν το πρόβλημα αλλά μάλλον δεν είναι έτσι, γιατί και πέρυσι δημιουργήθηκε θέμα που προκάλεσε την παρέμβαση της ΑΔΕΔΥ. Επιπλέον γιατί στο παραπάνω σημείο του πίνακα, είναι το μόνο σημείο του μηχανογραφικού που δεν είναι με αλφαβητική σειρά. Θα έπρεπε δηλαδή τα δύο τμήματα της Πάτρας να είναι ακριβώς το ένα κάτω από το άλλο. 

Με την ίδια λογική να και ένας άλλος τρόπος αντιμετώπισης, να μην είναι με αλφαβητική σειρά οι ίδιες σχολές αλλά σύμφωνα με τις αντιστοιχίες, που είναι και ένα δείγμα ισοτιμίας των σχολών.

Τα άνωθεν είναι κάποια από τα προβλήματα με τις νέες σχολές μηχανικών, ενώ σε άλλες σχολές όπως των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ή των Μηχανολόγων Μηχανικών στην Πάτρα, τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, επειδή τα τμήματα,  τα προγενέστερα  του Πανεπιστημίου Πατρών έχουν λίγο διαφορετικούς τίτλους από της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, βρήκαν ευκαιρία και η ονομασία τους είναι ακριβώς ίδια όπως της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης χωρίς να έχουν καμία σχέση σε δικαιώματα, πρόγραμμα σπουδών ή την αντιστοιχία στις μεταγραφές που είναι μία μορφή αξιολόγησης ισοτιμίας. 

Από όλα αυτά φαίνεται ότι το μηχανογραφικό διαμορφώθηκε πρόχειρά με ΕΥΘΥΝΗ του συντάκτη και δεν πρόβλεψε πιθανότητα λαθών. Η ΕΥΘΥΝΗ είναι μάλιστα ασυγχώρητη, γιατί και το 2018 είχε δημιουργηθεί πρόβλημα, μικρότερο μεν, αλλά ενδεικτικό των πιθανών παρανοήσεων, οπότε δεν υπάρχει καμία ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ γιατί ήξεραν.

Η απάντηση μάλιστα που δόθηκε πέρυσι από τον τότε υπουργό κύριο Γαβρόγλου, ότι στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται έλλειψη γνώσης των νόμων, δεν μας καλύπτει, γιατί τότε όλο το μηχανογραφικό θα έπρεπε να είχε μόνο αριθμούς και οι υποψήφιοι να έψαχναν σε ΦΕΚ τι σημαίνει κάθε νούμερο. 

Επιπλέον  στην Ελλάδα απ’ όσο ξέρω δεν επιτρέπεται διακριτική μεταχείριση των πολιτών. Οι υποψήφιοι των άλλων σχολών, όχι των μηχανικών, από το μηχανογραφικό λαμβάνουν επιπλέον πληροφορίες για να μην κάνουν λάθη, ενώ οι υποψήφιοι των μηχανικών όχι. Ο κύριος Γαβρόγλου για αυτούς έλεγε, για να συμπληρώσετε το μηχανογραφικό, πρέπει να έχετε  ένα ντοσιέ δίπλα με όλα τα ΦΕΚ ίδρυσης των σχολών, των δικαιωμάτων και άλλων πληροφοριών που δεν είμαι καν σίγουρος ότι είναι και ευρέως διαθέσιμες. 

Αλήθεια,  ποια  η ενημέρωση των αλλαγών στο μηχανογραφικό, πώς προβλέφθηκε από το υπουργείο, γιατί δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου επίσημη, πλήρη ενημέρωση στα σχολεία από το υπουργείο.

Η οπτική  αυτή του προβλήματος ξεκινάει όπως ανάφερα και άνωθεν, από τα 25 χρόνια τριβής μου με τον ιδιωτικό τομέα. Εκεί υπάρχει η λογική ότι ο παραγωγός ή ο έμπορος, εκτός της προμήθειας του προϊόντος να δίνει και οδηγίες χρήσης. Οι οδηγίες χρήσης μάλιστα είναι τόσο αναλυτικές, ώστε και ο ποιο κουτός, να μην μπορεί να επικαλεστεί ότι δεν υπήρχε στις οδηγίες κάτι που έπαθε, γιατί τα κράτη σε όλο τον κόσμο δικαίωναν τον πολίτη, ότι δεν ενημερώθηκε σωστά για την χρήση και επιδίκαζαν μεγάλες αποζημιώσεις. Δεν έχω σημαντική γνώση τι ισχύει στο δημόσιο, αλλά πιστεύω ότι και εκεί η ανάγκη σωστών οδηγιών είναι ΕΥΘΥΝΗ του συντάκτη ίσως ποινική ή αστική.

Από όλα τα άνωθεν και θεωρώντας ότι το υπουργείο Παιδείας έχει μέγιστη ΕΥΘΥΝΗ για τα λάθη που έγιναν, καλώ την νέα ηγεσία που δεν ευθύνεται για τα παραπάνω λάθη, να αναλάβει δράση για να λυθεί το θέμα φέτος αλλά και να συμπληρώσει με πληροφορίες το μηχανογραφικό για του χρόνου.

Η νέα ηγεσία, που πιστεύει ότι το δημόσιο πρέπει να λειτουργεί τόσο εύρυθμα όπως ο ιδιωτικός τομέας, πιστεύω ότι πρέπει να κάνει την αρχή, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία να λύσει το θέμα της εισαγωγής σε λάθος σχολή, λόγω λάθους του μηχανογραφικού αφού τα παιδιά είναι τα τελευταία που ευθύνονται. Επιπλέον σε όλους τους τόνους, αναφέρεται η συνέχεια του κράτους, οπότε η θεσμική ΕΥΘΥΝΗ του υπουργείου, κατ’ την γνώμη μου παραμένει αμετάβλητη. 

Για να δείξουμε ότι είμαστε αρκετοί, με ανάλογο πρόβλημα, παρακαλώ όλους που θα ενημερωθούν γι αυτή την προσπάθεια, να στείλουν τα στοιχεία τους στο email (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), που παραθέτω για να συντονίσουμε τις προσπάθειες μας.

Πατέρας σε απόγνωση. 

Ανοιχτή επιστολή γονέα υποψήφιου στα «Φοιτητικά Νέα»

SOS: Για να λαμβάνετε ενημέρωση για όλα τα νέα για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020 πατήστε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr


5 1 1 1 1 1 Αξιολόγηση 5.00 (1 ψήφος)