Μηχανογραφικό μόνο με Πανεπιστημιακά Τμήματα

Μηχανογραφικό μόνο με Πανεπιστημιακά Τμήματα

Μηχανογραφικό 2019«Για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό όπου θα υπάρχουν ΜΟΝΟ πανεπιστημιακά τμήματα».

Αυτό τόνισε, μιλώντας στην Ολομέλεια, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, για το νομοσχέδιο του υπουργείου που συζητείται με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».


Την ενημερωτική σελίδα για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2019 μπορείτε να την δείτε εδώ.

Ο υπουργός, απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, σημείωσε τη σημασία της συμφωνίας στο ποιο είναι το πρόβλημα: «Θέλουν ναι ή όχι να είμαστε μια χώρα χωρίς Γ' λυκείου, με απαξιωμένο απολυτήριο;». Συνέχισε, μάλιστα, αναφέροντας ότι τα φροντιστήρια κοστίζουν στα ελληνικά νοικοκυριά 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με το 30% των μαθητών να σπουδάζει εν τέλει αυτό που επιθυμεί.

Υπερασπίστηκε τις αλλαγές στην Γ' λυκείου, που την καθιστούν προπαρασκευαστικό έτος πριν από το πανεπιστήμιο και στην οποία οι μαθητές θα διδάσκονται λιγότερα μαθήματα, αλλά με περισσότερες διδακτικές ώρες.

Επίσης, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι για, πρώτη φορά, και με την εφαρμογή του νομοσχεδίου, οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό, το οποίο θα έχει μόνο πανεπιστημιακά τμήματα.

«H Μεταρρύθμιση του Λυκείου έρχεται να συναντήσει την Μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση» ανέφερε ο Υπουργός, ζητώντας από την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί στο ερώτημα «ποια προβλήματα ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε». Και συμπλήρωσε: «Τον Σεπτέμβριο του 2017, δηλαδή πριν από ενάμιση χρόνο, συναντήθηκα στο Υπουργείο με όλα τα πολιτικά κόμματα και με την κ. Γεννηματά στο γραφείο της στη Βουλή.  Όλα τα κόμματα υποσχέθηκαν να στείλουν προτάσεις. Κανένα εκτός το Ποτάμι, όμως, δεν έστειλε προτάσεις. Ας συμφωνήσουμε τουλάχιστον στα προβλήματα. Σιωπή, εκκωφαντική σιωπή, που σημαίνει ότι θέλουν να συνεχίσει η σημερινή κατάσταση ενός σχολείου χωρίς την Γ’ Λυκείου που ακυρώνει την μόρφωση και τους εκπαιδευτικούς. Ενός Λυκείου με απαξιωμένο το απολυτήριο και με ένα τεράστιο κόστος στις οικογένειες για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τα Πανεπιστήμια. Να συνεχιστεί η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου, η ακύρωση του όποιου ρόλου του σχολείου, η ακύρωση των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα θέατρο του παραλόγου. Σε καμία ευνομούμενη χώρα δεν έχει καταργηθεί το Λύκειο, δεν έχει αξία το απολυτήριο και δεν υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ».

Αναφερόμενος ειδικά στη μεταρρύθμιση για το Λύκειο, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Το σημερινό σύστημα είναι ένα αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων που όμως είναι παιδαγωγικά αναξιόπιστο, όταν οι οικογένειες δαπανούν 2,5 δισ. ευρώ και μόνον το 30% σπουδάζει αυτό που στοιχειωδώς επιθυμεί» και επισήμανε: «Η Ανεξάρτητη Αρχή Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων σε μελέτη του 2016 σχετικά με τα Ευρωπαϊκά Εξεταστικά Συστήματα, δείχνει ότι είμαστε η μόνη χώρα που δεν επιτρέπει πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με Απολυτήριο Λυκείου».

Σχετικά με τη νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε επιγραμματικά στους τέσσερις βασικούς άξονες: νέα τμήματα, συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα με ερευνητικά ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Και σημείωσε ότι:

Τέλος, τόνισε τη σημασία της ίδρυσης του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ανοικτού Ελληνικού Πανεπιστημίου.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2019.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr